Ważne osoby w firmie, której przestrzeń pracy jest miejscem spotkań, podpisywania umów, negocjacji z klientami jak i pracownikami. Gabinet jest wizytówką persony i może wiele zdradzić o jego właścicielu. Przestrzeń zaaranżowana musi być tak, żeby gwarantowała wygodę, ale i wzbudzała szacunek- powinna nie być przesadna, ale i budzić szacunek. W zależności od stylu, jaki lubi użytkownik, może być nowoczesna, a jednocześnie podkreślać profesjonalizm. Jeśli jesteś pracodawcą w Twojej przestrzeni, pojawiają się nowi kontrahenci, klienci oraz stały personel firmy. Twój gabinet będzie wizytówką, całego przedsiębiorstwa więc niech odzwierciedla cechy takie jak porządek, solidność, dokładność i odpowiedzialność. Tak urządzona przestrzeń może wpływać na decyzje przyszłych partnerów biznesowych.
Niech gabinet będzie dopasowany do jego właściciela.
Jeśli zarządzasz przedsiębiorstwem, potrzebujesz koncentracji i spokoju. Zagwarantuje to nam dobrze dobrany kolor ścian w pomieszczeniu, umeblowanie oraz dobór akcesoriów. Wygląd gabinetu pomaga w budowaniu autorytetu oraz dbania o profesjonalny wizerunek. W zależności od relacji ze swoimi podwładnymi oraz kultury organizacyjnej przedsiębiorstwa możemy pozwolić sobie na bardziej lub mniej swobodne urządzanie przestrzeni. Osoba, która lubi industrialny styl, lubi designerskie rozwiązania, zdecyduje się na kultowe krzesła, metalowe czarne stelaże, a nawet jakiś akcept kolorystyczny i oryginalne akcesoria. Osoba, która jest ściśle ukierunkowana głównie na biznes, postawi na surowość, klasyczne rozwiązania i kolorystykę, która wprowadzą dystans i buduje respekt. Mebla powinny być przede wszystkim funkcjonalne, dopasowane do przestrzeni. Biurko może być wielkie z szufladami, ale i może być to blat na dwóch stalowych nogach. Nowoczesne rozwiązanie i eleganckie równocześnie.
Na jakie kolory postawić?
Zdecydowanie dominują stonowane, elegancje barwy takie jak: szarość, biel, brązy i beże. Te kolory podkreślą profesjonalizm, buduje wizerunek i pozycję w firmie. Odzwierciedlają powagę, z jaką należy traktować współpracowników i klientów. Szef działu księgowego zdecyduje się na spokojne barwy, a szef agencji reklamowe może pozwolić sobie wprowadzenie żywego, krzyczącego koloru jako dominantę wnętrza. Aby uniknąć nudnej przestrzeni, warto zainwestować w nowatorskie rozwiązania mebli, wprowadzić ciepły akcent drewna przełamie zimny klimat. Postawić na jeden akcent kolorystyczny: pomarańcz, niebieski lub czerń tylko w dodatkach. Musimy dążyć do ładu i harmonii w gabinecie, ze względu na funkcję, jakie są w nim dokonywane.
Jakie dodatki w gabinecie?
Nie podkreślaj do przesady powagi i pozycji w firmie. Możemy wtedy otrzymać odwrotny efekt do zamierzonego, a przy tym niemodny, w złym guście i ciężki. Zbyt luksusowa aranżacja zbuduje jeszcze większy dystans między pracownikiem a pracodawcą. Postaw na minimalizm i klasyczną elegancję.
Szef rozmawia ze swoim podwładnym za biurka, więc przewidujemy tam miejsce siedzące, ale z klientem dużo swobodniej będzie podpisać umowę na sofie, fotelu, przy kawie i na małym designerskim stoliku w otoczeniu kwiatów, roślin.
Najnowsze komentarze